9 maart 2015

moestuin...

 
de moestuin moest leeg...

en ik had daar he-le-maal geen zin in


met dit soort foto's in mijn achterhoofd bleef ik de hele winter dubben

 lekkere aardbeien (en heerlijke jam) - vervelende slootkant maaien
verse boontjes- haagwinde uitsteken
makkelijk, die courgettes - mopperende kinderen
 kratten met appels - bergen snoeiafval van de beukenhaag
zo'n tuintje krijg je niet snel weer - het is een blok aan mijn been geworden
 

en dat laatste gaf de doorslag...
ik kwam er te weinig aan toe en ging er tegenop zien
gebeld met de vereniging: 'ik vind het jammer, maar ga toch stoppen...'
pfft... het hoge woord was eruit...


en zo ging ik wat weemoedig, maar ook opgelucht aan de slag afgelopen week
om de boel netjes achter te laten voor de volgende moestuinier
nog een keer uitleven met de voeten in de klei
die lekker zompig was na een verse regenbui :)
en genieten van het mooie plekje


er gingen wat struiken naar de schooltuin, we namen wat mee naar huis
maken hier wat ruimte vrij want de tuin is ruim genoeg
en dat is dan ook weer genieten!
gewoon even naar toe lopen en wat rommelen
als je een kwartiertje hebt en lekker buiten wilt zijn


de kinderen hebben er ineens ook zin in gekregen
de vensterbank staat vol bakjes er wordt trouw water gegeven
als ik stiekem kijk wat er op komt
dan mag ik wel een flink stuk tuin omspitten :)

2 opmerkingen:

Doortje Dartel zei

Soms best wel fijn om iets af te sluiten.
Nu lekker met andere dingen bezig houden en tuinieren bij huis is ook fijn!

Jo en joh zei

Ja dan kan je het beter aan een ander over laten. Mijn ding is het ook niet. Voor kinderen is het wel leerzaam. Hier staat een pot met kruiden onder het plastic, toch wel spannend. En geranium's heb ik gestekt dat vind ik dan wel weer leuk. Fijne avond.