3 maart 2015

handwerken 'bij Kaatje'

  inmiddels is het al een goede gewoonte geworden
de eerste of tweede woensdagochtend van de maand
dan zit er een groepje vrouwen aan mijn keukentafel


sommige vrouwen kende ik al een tijdje...
collega-moeders van school waarmee ik bevriend ben geraakt
anderen nog niet, zij kwamen me via Facebook op het spoor en zochten contact
bleken we uiteindelijk bij elkaar 'om de hoek' te wonen...  :)
gaaf om hen te ontmoeten en tijd met elkaar door te brengen
 

even tijd voor jezelf, ontmoeting, elkaar leren inspireren & van elkaar leren
dat had ik in mijn achterhoofd toen ik de ochtenden begon
en wat ik zo mooi vind, is dat in het ontmoeten en het doen
er soms ineens dingen worden gedeeld - alledaagse en mooie dingen
maar ook de minder fijne dingen, waar je in je leven mee moet leren omgaan
bijzonder en waardevol dat je elkaar dan kunt bemoedigen!


morgen is het weer zo ver, dan komen ze weer
'k ga mijn huiskamer nog snel een sopje geven vandaag
(want je kunt je naam schrijven op de piano, zag ik ineens :)
maar ik leg de lat inmiddels een stuk lager dan een paar jaar geleden

want dat heb ik inmiddels geleerd, ook door deze mooie groep vrouwen
mijn huis is een huis waar geleefd mag worden
het hoeft niet perfect te zijn voor het plaatje
want de werkelijkheid van m'n leven is niet perfect
net zo min als de werkelijkheid van hun leven
in alle imperfectie ontmoeten we elkaar
haken we, breien we... praten we, delen we...

'k kijk er naar uit!


7 opmerkingen:

marmarel zei

Wat ziet het er gezellig uit! Fijn is dat he, om zo samen bezig te zijn. Al moet ik zeggen dat ik het ook heerlijk vind om alleen op mijn hobbykamer te prutsen en mijn gedachten ondertussen te laten gaan. Goed dat je het zegt, ik moet de piano ook nog afstoffen (óók de achterkant), de stemmer komt straks. ;-)
Groetjes, Marijke

Knutselpret zei

heel waardevol daar moet je zuinig mee om gaan

Jo en joh zei

Heel gezellig. Niemand is perfekt. Fijne tijd samen.

Petra zei

Wat heerlijk dat je zo iets gezelligs hebt weten te organiseren! Heel veel plezier morgen!

Mariëtte zei

Een hele fijne morgen toegewenst. Ik werk op de woensdag anders was ik graag een keertje aangeschoven. Groetjes Mariëtte

Crafts 'n' Skills zei

Om weer een nieuwe sociaal netwerk op te bouwen dacht ik er ook aan een dergelijke ochtend op te gaan zetten. Lijkt me zo heerlijk om gezamenlijk te kunnen en mogen handwerken!

Doortje Dartel zei

Als je wat dichterbij had gewoond dan was ik ook zo aangeschoven. Gezellig!