17 september 2014

Genieten...



'... of zullen we het huishouden naar de middag verplaatsen en iets leuks gaan doen...? '
appte m'n vriendin gisteravond laat 'het wordt zulk mooi weer!'

 het huishouden uitstellen... geen probleem hoor... :)
en of je nu bij elkaar in de keuken zit met 'n kop koffie of je fietst een rondje...
 dat kun je beter dat laatste doen op een zonnige dag!

nadat ik met gepaste haast een kozijn had geschilderd
(dat moest echt van mezelf, anders komt het nooit af hier)
ging ik op de fiets naar mijn vriendin


op naar het voetveer bij de IJssel
dat geeft gelijk al een vakantiegevoel
als je tussen de weilanden fietst en dan op 't bootje stapt


zeker als de zon gelijk zo mooi schijnt
er nog wat nevel te zien is in de verte
zelfs de centrale is zo bijna mooi, zeiden we tegen elkaar


het stadje aan de andere kant van de rivier is heel pittoresk
veel oude straatjes, oude huizen, veel sfeer
we liepen wat rond en kletsen ondertussen lekker bij


we namen een kop cappuccino met appeltaart op een zonnig terras
en kletsten non-stop verder :)
genieten zo! ik kreeg helemaal een vakantiegevoel
en dat op een gewone woensdagochtend

toen was het ineens later dan we dachten en gingen we snel terug
op naar de boot, op naar school om onze jongens op te halen


 samen dingen doen, kletsen, lachen, luisteren, delen wat je bezig houdt
de tijd nemen voor jezelf, voor de ander
dat geeft het leven kleur
't maakt de band met de ander mooier
het laadt de batterij weer flink op
 en ik neem het me voor om vaker met iemand
iets 'ongewoons' doen op een 'gewone' dag




8 opmerkingen:

Jo en joh zei

Heel gezellig, moet kunnen af en toe.

Trudy zei

Heel goed idee!!

Franca zei

Wat een heerlijk uitje!

Elisa zei

Wat een mooi uitje :)

kom we gaan slingers ophangen zei

super!

Unknown zei

Ja, zulke dingen moet ook ik vaker doen!

Vlijtig Liesje zei

Het ziet er ook echt heel vakantie achtig uit zeg! Wat leuk zo'n onverwacht middagje.

Doortje Dartel zei

Wat een onverwachts uitje! Zo gezellig. Het lijkt wel vakantie.
Ik geniet hier mee met jou verhaal en foto’s.