7 januari 2014

MWL#2 : collage van oude luciferdoosjes

de kerstspullen gingen vorige week weer in de doos
op mijn plankjes in de huiskamer waren wat lege plekken ontstaan
'k had ook wel zin in een ander sfeertje en schoof wat met mijn spullen
haalde wat 'oude' spullen uit de kast en van zolder


op zolder vond ik ook de verzameling oude lucifersdoosjes van mijn schoonvader
bij elkaar gespaard toen hij op de lagere school zat!
hij is inmiddels met pensioen... dus dat is echt al even geleden
jammer om dat 'achter de schotten' te laten liggen


  zo leuk die ouderwetse plaatjes!


ik zocht wat frisse kleurtjes bij elkaar
en schoof wat met de vormen en plaatjes
en maakte er zo een collage mee op een schildersdoek
 

 het lijstje staat naast een borduurwerkje van mijn schoonmoeder
ze wilde het naar de kringloop doen en ik nam het mee
al wist ik nog niet gelijk wat ik ermee wilde
maar zo met de collage en een paar oude vaasjes erbij kan het prima
een beetje retro, 'n tikje nostalgisch
'k vind ik het best een gezellig plankje zo...





***

52 x MadeWithLove is mijn uitdaging voor 2014 om iedere week iets te maken
groot of klein, voor mezelf of voor een ander - dat maakt niet uit
als het maar zelfgemaakt is, met aandacht, met plezier!

9 opmerkingen:

crochetcookingandmore zei

Wat gaaf al die plaatjes!!

Lentebloemen zei

ontzettend leuk!!

kom we gaan slingers ophangen zei

erg mooi en ook erg leuk om iets van vroeger een plekje te geven in het nu, toevallig blogde ik vandaag ook over van vroeger naar nu ;-)

Es zei

Wat gaaf!
X Es

kreamade zei

Dit ziet er wel heel gezellig uit! Wat een mooie afbeeldingen. gr. Hennie

Jo en joh zei

He hier staan ze ook nog op zolder, leuk zijn ze zo. Nooit gedacht aan zoiets. Fijne dag.

Vlijtig Liesje zei

Ik vind het prachtig. Ik houd van de sfeer van die vintage plaatjes.

Aritha V. zei

Geweldig! Ik vind het heel erg mooi.

janneke zei

dat borduurwerkje!!
je kunt er altijd nog een kussen of tas van maken; als je het als wandversiering minder geslaagd vindt ;-)