26 februari 2013

Het eerste boeketje

op het tafeltje in de zithoek staat, als een soort belofte
van het voorjaar dat binnenkort echt gaat komen,
een klein boeketje sneeuwklokjes
de eerste bloemen die ik plukte uit de tuin dit jaar


ik kan er altijd zo van genieten
van kleine vaasjes gevuld met bloemen
op allerlei plekken in de huiskamer
het geeft meteen zoveel extra sfeer


ze zijn echt mooi die klokjes, zo fijn en teer
en toch zijn het de eerste bolletjes die het aandurven om te bloeien
dwars door sneeuw en nachtvorst heen


aan het windlichtje hangt nog een winterse hanger
binnenkort maar eens een nieuwe kleien... 
want sneeuwvlokjes heb ik wel genoeg gezien

 ik heb zo ontzettend veel zin in zon, in warmte, in helder en vrolijk daglicht
en dat het 's avonds lekker lang licht is
vogels die fluiten, de kleur van bloemen en bladeren aan de bomen!
 

en terwijl ik geduld oefen en wacht op de lente
maak ik plannen voor de moestuin, zaai ik groente voor in bakjes
geniet ik van een bakje bolletjes in de vensterbank
en kijk ik maar vaak naar het vaasje met sneeuwklokjes :-)



ook zo'n zin in de lente?




5 opmerkingen:

De Gulle Aarde zei

Nou, liever vandaag dan morgen lente, ben het grauwe weer best zat. Mooie foto's van de sneeuwklokjes, zo bekijk je ze toch weer heel anders dan dat ze in de tuin staan.

Jo en joh zei

Genieten van al dat moois en nog even geduld hebben. Fijne dag.

Anoniem zei

Nou, hoewel ik echt genoten heb van de sneeuw en het ijs varlang ik nu bijzonder veel naar warme lentedagen, was aan de lijn buiten, werken in de tuin, langer licht, enz. enz.Gr. Yvonne.

Aritha Vermeulen zei

Lief foto'tje. Ja ... ik kijk de bollen de grond uit. Zo snel mogelijk lente nou.

petra zei

Echt wel zin in de lente!! Ik deed net een rondje door de tuin zonder jas...konijntjes even eten geven, kijken hoe sommige knoppen al groeien en de eerst tulpen een stukje boven de grond uitsteken...we want more!!