15 maart 2011

Aan het werk in de tuin

Deze week staat de tuin op mijn actielijstje en ik ben gisteren ben ik lekker aan de slag gegaan. De roos die we nog nooit echt gesnoeid hebben sinds we hier wonen kreeg vandaag een flinke knipbeurt. Het zou mooi zijn als er weer veel mooie roosjes aankomen deze zomer!


Halverwege het snoeien kraakte er iets onder mijn voeten en hing ik ineens half in de rozenstruik...



Oeps... ik had dat stukje appeltaart toch maar moeten laten staan ;-)

Na het snoeiwerk heb ik eerst een enorme berg rozentakken weggesleept naar een plekje achterin de tuin. Ik denk dat we de gemeente maar moeten bellen, die komen dit soort dingen gratis ophalen. Als we alles via de container moeten afvoeren zijn we nog wel even bezig ;-) Daarna heb ik allerlei leuke potten tevoorschijn gehaald en gezellige hoekjes gemaakt met bloempotten en oude houten kistjes, de tuintafel in elkaar geschroefd, een paar viooltjes gekocht. Dan ken je het na een paar uurtjes bezig zijn niet meer terug! Het ziet er nu een stuk gezelliger uit buiten. Nog even en we kunnen er weer zitten met een bakje koffie.

De geraniums hebben de winter in de garage overleefd. Ze beginnen al een beetje uit te lopen. Ik heb ze buiten gezet en ben benieuwd hoe ze het verder gaan doen dit jaar, of het experiment gelukt is.


Ik kan er echt van genieten dat het voorjaar er weer aankomt, dat de eerste struiken uitlopen, je overal de bolletjes uitbundig en vaste planten voorzichtig boven de grond ziet komen. De buurvrouw zei laatst, toen we de eerste sneeuwklokjes zagen bloeien: "Het komt weer goed dit jaar!"  Ik denk dat ook ieder jaar weer. Na al die dorre wintermaanden komt er weer nieuw leven, overal, waar je ook kijkt. Onderweg naar school komen we iedere dag grasveldjes vol krokussen tegen. Vooral als de zon even schijnt zo mooi! Uitbundig hebben ze dan hun bloemetjes opengegooid richting de zon. Zo vrolijk en bijzonder om te zien, om je weer aan op te laden.

9 opmerkingen:

JOLANDA zei

Met die geraniums gaat het vast goed komen. Zet ze alleen binnen als je nog een nachtvorstje krijgt. Anders heb je straks niks meer over.
Groetjes Jolanda

Onder de knotwilg zei

Ha ha, gelukkig geen gebroken benen opgelopen met die stoel :-
)
Heerlijk hé, als je tuin weer in lentesfeer is. 'k Ben benieuwd hoe het gaat met die geraniums, ik haal elk jaar nieuwe. 'k Heb ze 1 keer zelf gezaaid maar dat werd niet zo'n succes... Gisteren wel allerlei andere dingen gezaaid.

Fijne dag! Tineke

Johanna zei

Heerlijk he als het voorjaar weer los barst. Geranium's heb ik nog nooit over kunnen houden.

Petra zei

Ik ben vanochtend ook plantjes gaan halen voor in de tuin. Zodadelijk ga ik in de tuin aan het werk en ga alle potjes weer vullen. Heerlijk om de tuin straks weer kleurrijk te hebben.

Jolanda zei

Heerlijk dat we weer naar buiten kunnen, de zon en frisse lucht doet iedereen goed geloof ik...
Leuk dat je je geraniums hebt laten overwinteren, ben benieuwd hoe ze het gaan doen...en met je roos komt het vast goed. Die van ons hebben we met het plaatsen van een schutting eens helemaal tot onder afgezaagd....en gewoon weer bloeien zomers!
Lieve groetjes

Jente zei

@ Jolanda, goed dat je het zegt! Ik zet ze toch nog maar onder ons afdakje de komende tijd, is net wat warmer.

THE BLACK BARN zei

Ik ga je volgen hoor!!
Ik ben volger 170
Ik zou het ook erg leuk vinden als je een keer bij mijn komen rond neuzen.
Dat lijkt me hel gezellig!

Fijne week,
Miranda

Franca zei

Heerlijk he. Ik geniet ook zo van de frisse keuren en bloeiende bollen!

marion anderson zei

toch heel speciaal dat voorjaar, en dat gevoel krijg je elk jaar weer, geiet ervan , liefs marion