5 november 2010

Voor de bijl gegaan...

Ik had me voorgenomen om niet meer te zwichten, om niet méér te kopen dan ik van plan was vanwege commerciële acties waarbij je gratis dingen krijgt. Om eigenlijk helemaal niet meer mee te doen met die acties, want het slingert vaak toch maar rond, het is soms snel stuk, het slaat vaak nergens op en het is best vervuilend al die plastic dingen in foliezakjes. En dat is me al een heel tijdje gelukt, de WK-rommeltjes heb zoveel mogelijk buiten de de deur gehouden en er is geen Duncan of Happy Bean te vinden in huis.

Maar vanavond ben ik voor de bijl gegaan en heb op het laatste moment nog eens stapeltje chocoladeletters in m'n kar gemikt (bio en fair trade met 'n leuke bonus korting, dat dan nog wel...), maar toch zomaar wat extra's in m'n kar omdat ik dacht dat ik net niet genoeg had voor een extra hebbeding.

Maar... ze zijn echt leuk deze keer,
de jongste had er vorige week een heel aantal gekregen in de winkel van oude mensen
ze spelen er zo blij mee en bedenken vanalles


Thomas met nog meer vriendjes
ze bedenken hele constructies met bruggen en hellingen om de tocht zo spannend mogelijk te maken


En het konijntje (uit de schatkist bij de tandarts) woont nu ook niet meer alleen in de kast
hij kan zijn eten delen met allerlei vriendjes
de potten staan al op het 'vuur'
en daarna spelen op zachte (door dochter zelfgenaaide) kleedjes


Leuk die fantasie, dat hergebruik van materialen...
zo bestaat zijn servies uit biologisch afbreekbare bordjes en kommetjes
(hoedjes van eikeltjes).

De chocoladeletters liggen nu mooi vast in de kast, net als een paar kleine cadeautjes. Zo spreid ik de boodschappen & pakjes voor de december maand over de weekbudgetten van een aantal weken en hebben we straks niet zo'n enorme piek. Het loopt redelijk goed om met een vast budget te werken en dat ik niet meer alles hoef bij te houden in het kasboek scheelt me flink wat tijd. Ik kom er nog niet altijd mee uit, maar dat komt ook een beetje door de omstandigheden de laatste weken. Ik had mijn hoofd er niet zo naar staan om er een uitdaging in te zien om zoveel mogelijk te doen binnen het vaste weekbedrag. Net of er dan te weinig ruimte in mijn hoofd is om super voordelig in te kopen, recepten te bedenken, vooruit te denken. Maar ik heb er nu weer zin in om het als uitdaging te zien en pak er weer consuminderboeken bij om inspiratie op te doen. Juist de komende maanden met veel verjaardagen, sinterklaas en de kerstdagen maakt het qua uitgaven enorm veel uit hoe je de dingen aanpakt. 

Nu eerst maar eens genieten van de komende vrije dagen. Morgenochtend even naar de moestuin om compost te kopen en wat zakken snoeiafval op te halen, dan is het daar netjes. Morgenmiddag een verjaardag van de dochter van een vriendin. Verder bijna geen andere afspraken, best eens lekker!

4 opmerkingen:

Muisje zei

Ik vind het niets al die aktie's, maar dochterlief wel.
Extra dingen kopen doe ik er niet voor, en ze had vanavond ook nog 2 dezelfde, maar het waren gewoon de vader en moeder van het ding dat ze vorige wek had gekregen.

Groeten Herma

Johanna zei

Dan is het weer leuk als er mee gespeeld wordt. Ze zien er ook erg verleidelijk uit. Zelf betaalde ik liever wat minder dan al die flut die er meestal bij is. Ik geef het ook meteen weer weg als ik kinderen zie.

marion anderson zei

fijn dat je weer een uitdaging kan zien, en leuk hoor al die kadootjes, ik ken de spanning nog van vroeger voor sint en zijn pakjes, wat zal ik krijgen ? m'n poppen in nieuwe kleertjes met stof van het keukengordijn haha,geniet van je vrije dagen !! o ja, appeltjes en custard inwecken vind ik veiliger omdat er niet zoveel suiker inzit enz.
Liefs marion

atelierlemlem zei

Oh Jente, wat heb je mij verwent! Echt heel erg leuk en zó welkom.. Zoals je al gelezen had zitten we hier heel verdrietig bij elkaar in een soort bouwput. Maar je hebt echt je best gedaan om mij blij te maken! Ik zal binnenkort ook op mijn blog om mensen vragen die mee willen doen, maar voorlopig ben ik er nog even niet aan toe, mijn hoofd staat er nog niet naar zoals je wel zult begrijpen.
Heel lieve groetjes van mama lieveheersbeestje.
P.s. ik heb het ook op mijn blogje vermeld.