2 oktober 2010

Een nieuw hulpje

Kijk eens waar mijn man vandaag mee thuis kwam...?


Dat is weer eens wat anders dan een bosje bloemen, of niet?

Ik had het al anderhalf jaar tegen gehouden
als een soort wandelende bezwarenmachine riep ik elke keer:
waar laten we dat ding?
en de inhoud van het kastje dat dan weg moet?
wat dacht je van het energie- en waterverbruik?
en dat sop is ook veel schadelijker voor 't milieu!
wat is er tegen een ouderwetse afwaskwast en een theedoek?
bovendien is leren afwassen goed voor de kinderen!

Maar na het handen dramaatje van de afgelopen week
en nog een lange herfst en winter voor de boeg
was bij m'n man de maat vol.
Vastberaden struinde hij marktplaats af,
tot hij een betaalbaar energiezuinig hulpje voor me vond
en in de keuken zette...

Super lief
(en stiekem toch ook wel erg handig en verstandig...)

18 opmerkingen:

Judith zei

Oh, daar ga je zoveel plezier van krijgen! Ik zou mijn hulpje niet meer willen missen.

Fijn weekend!

Groetjes Judith

Johanna zei

Dat is nog eens een man. Geweldig lief van hem dat hij zo aan je denkt.

Anoniem zei

Een meer dan welkome hulp! Wat een heerlijk cadeau, Jente!

Karnelly zei

Wat een mooi cadeau. En altijd een opgeruimd aanrecht. Daar heb je meer aan dan aan een bosje bloemen :)

Jolanda zei

Hoe een vaatwasser ook een lief cadeau kan zijn. Ik geniet er dagelijks van al heb ik geen mankementjes...geniet ervan en wat een top verrassing van je man, mooie zondag en lieve groet, Jolanda

Muisje zei

Wij hebben er vorig jaar 1 van mijn broer gekregen.
En we hebben veel minder water en gas verbruikt.
Nu moet ik wel zeggen dat mijn man de rare gewoonte had om onder een stromende kraan af te wassen.
Veel plezier ermee.

GRoeten Herma

Anoniem zei

Euh, dat watergebruik gaat je meevallen, waarschijnlijk wordt dat minder dan nu met de hand. En zeker minder heet, dus dat energieverbruik gaat je ook meevallen. Het is dat de aanschafprijs en energie om dat apparaat te maken meetellen, maar verder de afwas het zuiniger en milieuvriendelijker met een machine. En je aanrecht is netjes opgeruimd en je hoeft niet telkens kleine wasjes weg te werken. Dus echt een fantastische oplossing voor jou. En dan laat je die kinderen toch lekker op vakantie de afwas doen?

zoalsklei zei

heerlijk! ik vind het hier een van de fijnste apparaten in huis!
en de waterrekening, werd ook hier lager! geniet ervan :D

Juud zei

fijn zeg!!!!1 die van ons is ook kapot, maar ene nieuwe dat zit er nog even niet in...

Wiek zei

Wat goed dat je man zo voor je zorgt. En lastig he, om dat toe te laten...
Eigenlijk weet je wel wat je handen (niet) willen, maar je hoofd was er nog niet aan toe.

grada zei

Hoi

Nou jij bent verwend zeg
Hou je misschien nog meer tijd voor andere dingen over
Als jij rozenbottelsiroop kookt haal je daar de pitten niet eerst uit?
Ik zie alleen dat je schreef dat je ze doormidden snijd
Ik heb hier nog 3 kilo liggen dus hoor het graag van je

Gr Grada

zeurtje zei

Wat een geweldig lieve man heb jij.
Zeker als je zo'n last van je handen hebt is de afwasser een noodzakelijk kwaad.
Heb er zelf al jaren een en wil hem voor geen goud missen, zooo handig en makkelijk.
Groetjes zeurtje

Lotte zei

wat geweldig dat je man hier mee thuis kwam1

geniet er maar lekker van!

groetjes, Lotte

G.eralien zei

Hoi zus! :-)

Laat ik ook eens een reactie achter laten en niet alleen meelezen.

Ideaal zo'n apparaat hoor! En gewoon helemaal vol stapelen voordat je 'm aanzet, dan heb je ws. een paar afwasjes in één keer klaar.

Nog een 'zuinig' tipje, als je bij de Aldi vaatwasblokjes koopt, dan kun je ze door de midden breken en is het effect net zo goed als wanneer je een heel blokje gebruikt!

liefs

Jantine zei

Dat zal een hoop water aan je handen schelen! Ik zou met zo'n cadeau veel blijer zijn dan met een bosje bloemen, het getuigd van meeleven!
Enne... het geeft ook veel tijd... Wij leren de kinderen het ding uitpakken en later ook weer inpakken. Ik heb wel eens getimed, ik kan hem zelf binnen 5 minuten leeghalen!
Nog een tip: volgens onze afwasmachine reparateur is apart gebruik van zout, glansmiddel en wasmiddel het behoud van je machine. En weet je dat een half blokje over het algemeen ook voldoende is om de vaat schoon te krijgen?

Clarien zei

Sjonge wat lief!

Wat erg van je handen. Ik heb er in deze periode (verwarming weer aan) ook meer last van.

Hoewel ik het lang niet zo erg heb als jij, toch even deze tip: als de zalf een keer op is helpt huislooksap en/of aloe vera sap altijd wel even tegen de ergste jeuk, en herstelt de huid ook een beetje. Plantjes zijn niet duur in de tuincentra.

Maar die vaatwasser is echt super! Kinderen ook blij zeker! ;)

Anoniem zei

Denk er aan, met een half vaatwastablet wast het ook goed schoon. ik doe ze door de midden met een snoeischaar, en was met Aldi tabletten, machine goed vol doen, en dan is het net zo zuinig als met de hand, volgens mij hoor. Nibud is er niet aan te pas gekomen. groetjes Corry.

Vlijtig Liesje zei

Ik vind het een lief cadeau! en het is een cadeau waar je elke dag opnieuw plezier aan beleeft.