18 juni 2010

Van alles wat

Na mijn blogje over milieuvriendelijke verzorgingstips ben ik verder gegaan met uitproberen. De azijnspoeling werkt niet helemaal naar wens, ik kreeg er heel stug en klitterig haar van... misschien iets verkeerd gedaan? Van oude zakjes kamille thee heb ik een spoeling getrokken om m'n haar wat blonder te maken, dat lijkt wel te werken. Binnenkort maar eens op zoek gaan naar verse kamille, om zelf bloemetjes te drogen. Verder was mijn deo op en i.p.v. een nieuwe roller heb ik een c.rystal deoderant stick gekocht. Deze stick bestaat alleen uit mineralen en is vrij van chemische stoffen. Het bevalt me erg goed tot nu toe. Geen gestink meer van het deo luchtje (ik vind de meeste echt niet lekker ruiken), maar ook geen zweterig luchtje in de loop van de dag en daar was het om te doen ;-)

Met mijn tuintje gaat het erg goed, ik ben er regelmatig geweest en het begint er steeds voller te worden. Ik kreeg van iemand een klein tunnelkasje, erg aardig en ook erg handig. We hebben op ons complex veel last van duiven en eenden die dol zijn op koolplanten en bonen. De broccoliplantjes (die ik ook al kreeg) heb ik nu in het kasje gezet. Het tuintje is op dit moment echt mijn uitlaadklep, om er even helemaal uit te zijn. Lekker bezig zijn met hele alledaagse dingen, alleen met mijn gedachten. Ik hoop dat de batterij weer snel oplaadt, want het hoesten en de vermoeidheid blijven maar hangen, erg vervelend.


Vanavond hebben we als speciaal 'toetje' de kinderen lekker laten prutsen met lekkers aan een stokje in een chocolade fondue, zoals deze vers geplukte aardbei. Ik vond dit fonduestelletje afgelopen week bij de kringloop voor een klein prijsje. Ze vonden het erg lekker en gezellig! Low budget een super geslaagd avondje voor en met hen.

Tot slot nog een fotootje van een gastje dat we gisteren (en eergisteren) hoorden in de garage. Het duurde even voor we hem hadden gevonden... hij zat onderin de zak met voer...


We hebben hem al twee keer buiten vrij gelaten, maar ik denk dat 'ie in een mum van tijd weer terug is om verder te snoepen ;-)

11 opmerkingen:

Muisje zei

Heerlijk die aardbeien met chocolade.
En dat muisje,ze zijn schattig om te zien maar vervelend als ze in je huis zitten.

Groeten Herma

Johanna zei

Gezellig zo'n fondue met de kinderen. Wij hebben weinig last meer van muizen sinds we een soort buis kochten die in de grond moet. Nadeel er moeten batterijen in(wel oplaadbaar) maar het is effectief.

Petra zei

Wat een leuk fonduesetje heb je gevonden. Dat lijkt mij ook wel eens leuk om te doen, en lekker :-)
Je muisje... ik zag van de week al op klaarlichte dag twee voorbij komen in de tuin. Maar liever daar, dan in huis :-)

Groetjes van Petra

Monique zei

Heerlijk hé? Even weg van alles, je zinnen zetten op de plantjes en vruchten uit eigen kweek. Héél herkenbaar ;o)

Ben erg benieuwd hoe het verder zal gaan met je bloemetjes en het oplichten van je haar. Heb er ook wel oren naar, maar ben er nog niet aan toe gekomen.

En wat een heerlijke slotfoto. Aardbei uit eigen tuin met een laagje chocolade er overheen. Wat wil je dan nog meer? ;o)

Mooie week!

Vlijtig Liesje zei

Leuk zo rommelen in je eigen tuin. Aardbeien vind ik al zo lekker, dat ik ze niet gauw in chocola zal dopen. Maar inderdaad erg gezellig om te doen, zeker voor kinderen!

Jantine zei

Leuk, al die tips over eco-friendly en dergelijke, ik lees met belangstelling mee! Zou je mij privé wat meer willen vertellen over die deo stick?

Franca zei

Die deo-stick zie ik op verschillende blogs voorbijkomen.
Hoewel ik niet erg van allerlei creme's en lotionnetjes ben, gebruik ik mijn nivea deo altijd. De enige die niet sterk ruikt en me de hele dag fris kan houden. Ik zou toch erg bang zijn voor zweetluchtjes bij de stick.Misschien toch iets om (eerst thuis) te gaan proberen.
De tuin is geweldig in deze tijd he. Gisteren was het zo'n mooie dag, dat we pas om 9.00 uur s'avonds stopte met in de tuin werken. Niks wat je hoofd zo lekker leeg kan maken, als flink spitten en scheppen. Moe in 't lijf en ontspannen in 't hoofd.
Leuke foto's trouwens!
groetjes, Franca.

Mevrouw W. zei

Misschien is het niet hetzelfde muisje dat steeds terugkomt, maar wel z'n moeder, of vader, of een broertje, of zusje, een neefje of nichtje. Je kunt er eigenlijk wel van uitgaan dat een muisje nooit alleen is want muizen krijgen veel kindertjes en ook vaak kindertjes.

Sinds wij katten hebben zien we binnen niet veel muizen meer, of het moet een dode zijn die de katten mee naar binnen nemen.

atelierlemlem zei

lekker zeg, aardbeien met chocolade. Ik zag laatst ook zo'n stelletje bij de kringloop maar wist niet goed wat je kon fonduen...nu dus wel,ik ga nog eens kijken of ze het nog hebben!
Hmm, die muis komt mij heel bekend voor. Hier zitten leuke nestjes in de garage en we hebben ze ook al eens op zolder gehad. Zelf ben ik niet bang voor muisjes maar ze knagen je alles stuk, dus ik zou het beestje maar een flink eind weg brengen! (of de poes van de buren lenen)
Groetjes!

Jente zei

@ Willeke en Lieveheersbeestje: we hebben twee of drie buurkatten, die dagelijks hun loopje hebben door onze tuin (en zelfs door onze garage als de deuren openstaan...) Toch ontsnappen deze minimuisjes de dans en leven ze blijkbaar een genoeglijk leventje in de buurt van de zak met voer :-)

Marianne zei

Gezellig en erg lekker die fondue.
Wat betreft de deo, ik gebruik van Sante momenteel de deo spray: fresh Wave, ruikt erg aangenaam en werkt heel goed, ook de creme roller van Sante is goed. Sante en Lavera zijn dierproefvrije merken die zuivere ingrediënten gebruiken. Veel deo's zijn kankerverwekkend.
hoop dat je er iets mee kunt.

gr,Marianne