18 april 2010

Vakantiegevoel in eigen tuin

Het nieuwe terrasje achter in de tuin is klaar... Wat is er dan gezelliger om er samen met goede vrienden na kerktijd een kop koffie te drinken in de zon? Ontspannen genieten van de tuin, de rust, de warmte, het samenzijn. Zeven kinderen die in alle hoeken en gaten de van tuin aan het spelen zijn of lekker op het gras liggen te lezen (of te slapen in de maxi cosi).


De hele middag zijn we buiten geweest, lekker in 't zonnetje. Het was zulk mooi weer dat m'n man even kort met de kinderen op het water achter onze tuin gevaren heeft. We hadden dit bootje afgelopen winter gekregen en ze wilden het dolgraag uitproberen.


Nu de kinderen zo ver zien te krijgen dat ze naar bed gaan, want dit weekend lijkt net een korte vakantie! Een vakantie met allerlei leuke dingen. Gisteren zijn we met opa en oma, ooms, tante en neefje naar de dierentuin geweest en hebben na afloop pannenkoeken gegeten in een kneuterig restaurant. Morgen hopen de oudste twee op schoolreisje te gaan. Alle uitjes komen toevallig tegelijk...

Zoveel leuke dingen en dan vooral het vakantiegevoel & het ontspannen genieten... dan kun je wel zeggen dat het weer wat lekkerder begint te lopen hier ;-) Gelukkig maar!


Enne... nog bedankt voor de berichtjes die een aantal jullie achterlieten op m'n vorige blogje. Ik blijf het bijzonder vinden dat het meeleven van 'digitale bekenden' je zo goed kan doen.

13 opmerkingen:

Akelein zei

Wat een heerlijke foto's. Dit zijn echt van die kadootjes, zulke dagen. Geniet er maar van! Hopelijk komen er deze zomer heel veel van die heerlijke zondagen

Wiek zei

Hey, fijn weer van je te lezen!
De blogstilte volledig begrijpelijk, toch het meelezen gemist.

Groet Wiek

Juud zei

ja het was lekker weer he. wij waren ook al om 8.20 op pad met de fiets met kind en hond.en de rest van de dag in de tuin en de eerst bbq dit jaar. gezellige foto's heb je

wilmi zei

heerlijk zo'n minivakantie! ik denk dat half nederland wel zo'n beetje dat gevoel had met het mooie weer, aan al die zonnige blogjes te lezen!
groetjes,
Wilmi

atelierlemlem zei

Hoi Jente, wat fijn dat je er weer bent! Gelukkig gaat het allemaal weer wat beter bij jullie. Je terras is erg mooi geworden hoor, gezellig! En dan die luxe van een bootje achter je huis...heerlijk! Ik vind het wel knap dat je workshops geeft, een heel gedoe lijkt me.. Ik herinner mij mijn vroegere spreekbeurten op school; eerst erg zenuwachtig en als je eenmaal op dreef bent, gewoon heel leuk om te doen.
Hier hebben we ook lekker in de tuin zitten lezen (paps was met de jongsten naar het zwembad getogen)en dat had ik eigenlijk ook al sinds september niet meer gedaan. Gelukkig is er nog zo iets als de zondag!
Geniet nog even van het zonnetje en wens je kinderen morgen veel plezier toe op hun schoolreisje,
groetjes mama lieveheersbeestje.

janneke zei

ha jente
wat leuk om weer wat van je te lezen!
geniet lekker van het mooie weer; de kinderen die lekker buiten kunnen spelen en de energie die de zon jouzelf geeft.
liefs van janneke

li-lisette zei

fijn dat het je weer beter gaat!!! En wat is het leven heerlijk buiten, he!

Wij hebben juist nieuwe tuinplannen, en daar hoort een vlonder terrasje bij, en volgens mij hebben jullie net zoiets gemaakt! Wat hebben jullie gebruikt daarvoor, en wat ligt eronder? Zand, of grond? tegels?

hopelijk gaat het genieten lekker door de komende tijd!!

tineke zei

wat ziet het er gezellig uit! heerlijk om weer lekker buiten te zijn..
ik kom hier via via en geloof dat ik hier wel wat herkenning tegenkom..

groetjes,

Monique zei

Het weer heeft ook echt lekker mee gezeten hé? Zo komt het genieten in de buitenlucht weer zo heerlijk naar buiten. Dubbel genieten!

Wilde je nog even wijzen op een give-away: die van mij ;o)
Mocht je zin hebben in een puur Hollands kookboekje en wat kruidenzaadjes: schrijf je nog even in. Zaterdag is de trekking ;o)

Vlijtig Liesje zei

Wat geweldig, wat achter de tuin! Dat lijkt me echt fantastisch voor kinderen.

hartelijk zei

Ziet er heerlijk uit, zo'n mini-vakantie...
leuk dat je weer "terug"bent.

Michaja zei

Leuk dat je mee doet met mijn give-away en heerlijk dat jullie in NL ook kunnen genieten van het prachtige lenteweer.

Anoniem zei

hallo

hier krijg je toch weer een lentegevoel van.

gr conny