10 februari 2010

Allerlei kleine dingetjes

De give-aways zijn op de post, alle bestellingen die af moesten zijn klaar. Even lekker bezig geweest de afgelopen dagen en een volgend klusje kwam naar me toe gesprongen. Een vriendin (in bezit van borduurmachine) doneerde me gisteren een kikkerhoofdje voor 't winkeltje...


'k Ga ermee aan de slag om er een mooi labeldoekje van te maken. Ook van andere kanten kreeg ik dingen toegeschoven. Leuk en hartverwarmend als mensen zo het werk van Serve mee willen ondersteunen.

Natuurlijk ben ik niet de hele dag bezig met naaien en knutselen. Ook in huis moet er vanalles gebeuren, soms erg stoffige klusjes zoals de stofzuigerzak uitpluizen... Ik heb er een hekel aan maar doe het toch. Enerzijds om zoveel mogelijk opgezogen lego en playmobil terug te vinden.... Deze keer een goede oogst ;-) Anderzijds doe ik het om de besparing. Ik gebruik erg dure zakken en zo kan ik ze twee keer gebruiken. Vaker doe ik niet, want dan worden ze me te stoffig en krijg ik alsnog last van de huisstofmijten die ronddwarrelen.

Een leuker klusje was het drogen van champignons en appels. Als je ze dan ook nog in gezellige potjes doet geeft dat een sombere winterdag toch wat fleur...
  

De appels verdwijnen altijd erg snel, de kans dat een appeltje het potje haalt is ongeveer 25% :-) Lekker fruitig snoepgoed.

En dit had ik ook nog niet laten zien. Ons washok is gepromoveerd tot inloop kast (het krijgt daar nog een verfje in de voorjaarsvakantie ;-)


Een oude stofzuigerstang doet dienst als kledingrek, een denk-voor-je-rent-idee van m'n man :-) Die is op een zaterdagmiddag de garage ingedoken, toen hij het zat was dat we bijna geen ruimte hadden om kleding op te hangen op onze kamer. En aangezien ons rabo-varkentje nog herstellende is van alle aanslagen op z'n ribbetjes het afgelopen najaar komt voorlopig de gewenste schuifdeurenkast nog niet in beeld en moest er wat bedacht worden. Dit dus...

14 opmerkingen:

Karien zei

Superorigineel, die stofzuigerstang!

Johanna zei

Goeie oplossing die stang.

Anoniem zei

Roos zei

Ik koop mijn stofzuigerzakken bij de Action! Zijn exact gelijk aan de dure originele alleen iets ander materiaal.

wilmi zei

Denk voor je rent, die kon ik nog niet, echt een goeie. Ga ik onthouden!!
Het scheelt inderdaad wel, als je eerst even goed nadenkt voor je een (impulsieve) aankoop doet..
groetjes,
wilmi

atelierlemlem zei

Mooi geworden die kast en die stang is echt een super idee! Dat kikkertje is ook schattig...je kunt een hoop leuke dingen maken met zo'n machien, maar ja, de tijd he? En dan die zak-oogst...het had de mijne kunnen zijn hoor! Ik zit ook regelmatig te graaien in het stof...
Gelukkig hebben we nu laminaat beneden en hoef ik niet elke dag meer twee keer te zuigen. (nu doe ik het elke drie dagen, scheelt stroom, en de andere dagen zwiffer en dweil ik met de hand).
Groetjes mama lieveheersbeestje.

gerrie zei

Poetsen,
Het is niet mijn lievelingskarwij.
Maar ik lees in een reactie; Swiffer.
Het moet geweldig werken maar......... er zit een stofje in wat niet zo gezond is voor kinderen en huisdieren. Kinderen krijgen het bij het spelen op de handen en pakken daarme bv. stukjes appel, en krijgen dus ook iets van die troep binnen, huisdieren maken zichelf schoon door likken en zo is er al menig dier gestorven. Sorry, maar ik kon het niet laten om dit even ter sprake te brengen.
Hartelijke groet en tot laters
Gerrie

muchodinero zei

De sleutelhanger is goed aangekomen, erg mooi!!! Bedankt. Inderdaad een hele slimme oplossing die buis

N(euro)otje zei

Mooi opgelost zo met die stofzuigerstang. Wij hebben jaren geleden een (inmiddels niet meer tijdelijk) stuk overgebleven trapleuning aan een zware ketting onder aan de trap gehangen om als kapstok te dienen. Hangt ook nog steeds prima!

Anoniem zei

Hallo Jente,
Ik kreeg zojuist het mooie wollen hart in de brievenbus.
Hij is prachtig!
Nogmaals heel hartelijk bedankt.
Aafke

prutsen zei

Ha, wat een goed idee, dat van die stofzuigerstang!
Vraagje: hoe droog je die appels? Ik hou nl van die 'appelchipskes', maar weet niet hoe ik ze kan maken. Hier in de natuurwinkel verkopen ze ook van die gedroogde princessenbonen en wortelen. Heerlijk! Ken je een manier om deze te drogen en knapperig te bewaren?

Jente zei

@ prutsen: de appels droog ik in schijfjes op een ovenrooster, die zet ik op de verwarming. Ze worden niet zo knapperig als in de winkel, misschien dat je ze dan in de oven moet drogen?

En het komt hier vaak niet van bewaren :-) Maar ik heb het even getest, een appeltje in een jampotje was zacht geworden. Niet luchtdicht genoeg afgesloten dus

Vlijtig Liesje zei

Wat een goed idee die stofzuigerstang. Ik heb ook een kast waar alles heel slordig in ligt, en ik wil al heel lang een stang. Misschien is dit voor ons ook wel de oplossing.

Aritha Vermeulen zei

Hoelang laat je de appeltjes drogen op het ovenrooster, op de verwarming. En doe je er suiker op ofzo?

Leuk, het hergebruik van stozuigerslang.

Toppie, deze blog.

Jente zei

@ Mama'rtiha: hoelang? Dat hangt ervan af hoe hard de verwarming aan staat. Minimaal een dag en daarna gewoon in de gaten houden.

De appels zijn van zichzelf al zoet, je kunt er wel wat kaneel over strooien om 't extra smaak te geven.