23 december 2009

Verrassing aan de deur

Vanochtend ging de bel, stond er een zakelijke relatie van mijn man op de stoep met een kerstpakket. En niet zo'n klein pakket ook! We hebben het gewogen en er zat 6,5 kg. vlees van een goede slager in, allerlei luxe soorten als rollade die we anders nooit kopen. Wat een verrassing! Ik was er heel blij mee, hebben we lekker vlees wat we onze gasten eerste kerstdag voor kunnen zetten! Maar (een beetje zeurderig) ik vond het ook wel lastig, want normaal eten we bijna geen 'gewoon' vlees en ik zou het ook snel niet kopen. Zo kom je door de kerstpakketten en attente acties van anderen toch even met je geweten in de clinch. Nou ja, we hebben het nu eenmaal in huis en dan gaan we er ook maar van genieten, besloten we pragmatisch. Het meeste ligt nu in de vriezer en zo hebben we ineens de vriezer vol, bijzonder hoe we ineens vanalles krijgen!

De afgelopen week kregen we ookal een nieuwere koelkast. M'n zusje en zwager hadden er eentje over. Zij wilden onze oude koelkast (met vriesvakje) wel en wij hebben nu een ruime koelkast die past bij het aantal mensen dat hier woont. Die vorige was van de oude bewoners die met zijn tweetjes waren, het was dus best behelpen en ik moest vaak naar de winkel voor zuivel. Waarschijnlijk is deze nieuwe ook energiezuiniger, daar zijn we ook blij mee. En waar ik ook erg blij mee was, was dat ik hem zelf kon uitsoppen. Na een aantal 'arbeidsongeschikte' dagen 'doet' mijn vel het weer redelijk en kan ik weer wat doen met mijn handen. Gelukkig maar, want ik ben er niet zo'n held in om mijn werk aan anderen uit te besteden. Al heb ik wel mijn schoonmoeder gevraagd om de stoofpeertjes voor 1e kerstdag te schillen, ik kon het schilmesje niet zo goed vasthouden. Wat is het toch lastig om je afhankelijk te voelen, maar ik wilde deze keer niet al te eigenwijs zijn en het toch zelf doen :-)

En dan is het morgen alweer bijna kerst, de kinderen tellen hier de dagen af. We zingen vaak samen:

Wees stil en kom wat dichterbij,
dit Kind van Betlehem;
het einde, het begin is Hij
Niets kan ik zonder Hem


Ik wens jullie alvast fijne dagen toe!

4 opmerkingen:

Vlijtig Liesje zei

Een ruime koelkast is een zegen. Zeker als je anders steeds weer naar de supermarkt moet, en in de verleiding komt.

Ooit zou ik ook graag een ruimere koelkast willen, voor ons zevenen.

Goede feestdagen toegewenst.

Anoniem zei

lieve Jente en familie ik wil jullie graag een zalige kerst wensen en vele mooie gezellige momenten vanwege Jezebelle

Karien zei

Bijzonder, zo'n kerstpakket! Ik zou zeggen: je hebt het zeker verdiend, geniet ervan! En er zijn vast veel mensen die je graag helpen - zou je zelf ook doen als het je gevraagd werd. Alleen dat vragen he, dat blijft lastig om zelf te doen.
Een hele fijne kerst toegewenst!

L. zei

Ik heb de stoofpeertjes ook al klaar. Kan me voorstellen dat je dat klusje toch nog even moest uitbesteden.
Fijn dat het wel wat beter gaat.
En een nieuwere koelkast en een kerstpakket, wat fijn allemaal.
Mooie dagen gewenst,
Lilian