9 november 2009

Rommeldagje en kledingstress

Af en toe zit ik echt te denken: waar zal ik nu weer eens over bloggen? De inspiratie is dan gewoon even zoek en de tijd om 't terug te vinden is er ook niet. Druk met allerlei afspraken, bestellingen, regeldingen, klussen in huis. Vandaag had ik een paar korte afspraken, die de middag en avond in onhandige porties tijd verdeelden. Zo had ik om kwart over zeven en kwart over acht een tien-minuten gesprek op school. Goed voor de conditie al dat fietsen, maar behoorlijk onhandig. Gelukkig net wel een tasje af kunnen maken dat iemand had besteld. Op naar de volgende bestellingen, ineens is het best druk en heb ik nog heel wat naaiklussen liggen. Al met al kan ik binnenkort een mooi bedrag overmaken voor het alfabetiseringswerk, leuk om zo met leuke dingen maken een goed doel te kunnen steunen.

Verder heb ik vanmiddag in de stad lopen ronddolen, binnenkort een feest (40 jarig huwelijk van mijn schoonouders) en het wil nog maar niet lukken met de kleding. Kleding genoeg, maar budget wat minder, flinke portie besluiteloosheid erbij en een scheutje hekel aan volle winkels... Dochter heeft inmiddels een setje compleet, de jongste ook (en ik heb hem vandaag ook vast geknipt, toch maar zelf gedaan en 't ziet er gelukkig netjes uit :-). Zelf ben ik bijna compleet, ik ben nog in onderhandeling met iemand van marktplaats over een paar laarzen, bijna nieuw. Nog nooit tweedehands schoenen voor mezelf gekocht, maar deze zagen er nog erg mooi uit (en ik kan ze passen voor ik ze koop). Alleen nog kleren voor m'n man en oudste zoon. Ik zal blij zijn als alles in huis is, ook al zijn het 'maar' kleren, het heeft me af en toe een gestrest gevoel.

Daarnaast zijn we bezig met de leuke dingen van het feest voor te bereiden, nu we ideeën hebben en het kado bedacht is geeft dit veel plezier en voorpret. Toch lopen plezier en gemis wel door elkaar heen, juist nu we blij zijn met het jubileum van m'n schoonouders lijkt het huwelijk van mijn ouders helemaal zo kort. Ze waren 17 jaar getrouwd toen mijn moeder overleed en dat is alweer 17 jaar geleden. Alles heeft zijn plekje, maar die speciale momenten halen 't even van zijn plekje om het opnieuw een plekje te kunnen geven.

5 opmerkingen:

Sandra zei

Je hebt zo van die daagjes.
Morgen is het hier ook Sint-Maarten. Bij ons komt zelf de Sint op 6 december, maar bij de grootouders komt Sint-Maarten en dat is morgen. Ook bij de nichtjes komt hij dan en daarom moet ik vandaag ook nog de stad in (buiten de normale boodschappen)om voor de nichtjes wat te halen.
Zelf heb ik er geen problemen meer mee om tweedehands kledij te kopen. Ik deed het al voor de kids, maar nu koop ik het ook weleens voor mezelf en als je goed zoekt zitten er weleens pareltjes tussen.

Groet, Sandra.

Anoniem zei

Soms heb je van die dagen waarop alles samen lijkt te komen. Heel herkenbaar hoor.
Veel succes met het bewaren van het overzicht.

Karien zei

Ach, was jij dan ook nog heel jong toen je moeder overleed?

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Jente zei

Anoniem zei
ik wil heel graag je raad over dat kado hier zijn het schoonouders die 50j gehuwd zijn en wat geef je in *** en welke waarde mijn schoonzus en haar man geven een geschenk ter waarde van 400€!!! slik mijn man wil niet onder doen en wil iets geven ter waarde van 300€!!! help ik vind dat veel te veel!! er is wel een feest met warme maaltijd in een restaurant maar wat is nu een goed kado??
lieve groet Jezebelle

@ Jezebelle, als je het niet erg vind heb ik je reactie gekopieerd en er een woord tussen uit gelaten.

Hoeveel geld geven... ook voor ons een lastig punt. Ik kan me voorstellen als anderen in je familie zo'n bedrag geven dat je helemaal onzeker bent over wat je moet doen. Wij doen samen met zwager, schoonzus/zwager en ons gezin en verdelen het over diverse kado's, een mand met ontbijt op bed, een DVD HDD recorder, symbolisch bloemstuk en nog wat kleine dingen met een persoonlijk tintje. We komen totaal niet in de buurt van de bedragen die jij noemt, bij ons worden er eigenlijk ook nooit zulke grote kadoos gegeven.