26 november 2009

Meevaller en modeshow (viel ook mee)

We hadden een vandaag mooie meevaller. Gisteren ging er iets mis toen m'n man iets wilde aanpassen in 'mijn kpn'. Het systeem liep vast wat tot gevolg had dat hij ineens een nieuw abonnement op zijn naam had staan (daar begint de ellende weer... dacht ik).Ik heb vandaag gelijk gebeld, sprak een zeer vriendelijke medewerker die alles gelijk regelde en hij zei: "U spreekt met een afdeling die uit coulance bepaalde dingen mag regelen. De komende zes maanden krijgt u uw abonnement 15 euro goedkoper! Voor het ongemak." Ik geloofde mijn oren niet, vroeg het nog eens na. Maar het was echt zo! Na mijn 'zeur'blogje over alle tegenvallers dus ook melding van goed nieuws :-)

Nog een meevaller was de modeshow die ik vanavond heb gelopen, Jente op de catwalk, wie had dat ooit gedacht... :-) Een hele ervaring, maar ontzettend leuk (achteraf, vooraf vooral zenuwen). De modeshow was een vrijwilligersklus die we met een groep uit de kerk hebben georganiseerd, met als doel voor dak-en thuislozen een gezellige avond te organiseren en om kleding uit te delen op een ludieke manier. We hadden ontzettend veel kleding gekregen en moesten allemaal een keer of vijf op. Het publiek was erg enthousiast en na afloop hebben veel mensen 'gewinkeld', heel gezellig, heel ontspannen. Wat over was (dozen vol!) gaat naar een kleding winkel van die organisatie. Al het geregel en georganiseer was echt de moeite waard!

6 opmerkingen:

Franca zei

Wat een mooi initiatief zo'n modeshow.
En een mooie meevaller.
Ik heb de laatste dagen veel aan je gedacht. Ga je consuminderen uit een ideaal, moet het na verloop van tijd uit noodzaak.Ik ken( uit mijn jeugd) het minder moeten, en dat voelt i.d. heel anders als het minder willen. Ik hoop voor jullie dat het snel weer wat beter gaat.
groetjes, Franca.

Karien zei

Dat had ik wel willen meemaken! Geen foto???

atelierlemlem zei

Wat goed van jullie Jente! Grappig gevoel he, zo in de belangstelling staan? Fijn dat er zoveel kleding gedoneerd is, kunnen jullie veel mensen mee helpen!
Nog een sint tipje; je kunt bij heeeeeeel veel winkels je schoentje zetten, misschien leuk voor je kinderen? Hier doen ze fanatiek mee (de jongsten dan); Super de Boer, de dierenwinkel, AH, Welkoop, Lidl en Dirk. We kleuren de zelfmaak schoenen met krijtjes, mooi resultaat en lekker snel (waterverf is ook een goed idee). Ook worden we hier gebombadeerd met kleurplaten, veel acties in het stadje. Bij een winkel heb je meer kans op een prijsje dan bij een landelijke actie, dus ook die doen ze graag!
Groetjes Mama Manon.

Zeeuwse Mama zei

O wat leuk dat je hebt meegelopen in een modeshow, zoiets zou ik ook meteen doen hoor, leuk, als het maar 'netjes' is, maar als het van de kerk uit georganiseerd is kan je daar wel op vertrouwen ;-))

Monique zei

Wat een ontzettend leuke actie vanuit de kerk. Doen jullie zo meer werkjes? Top hoor!

Maarre... kon er geen fotootje van Jente aan de wandel bij? ;o)

Jente zei

@ Karien en Monique... we mochten zelf geen foto's maken i.v.m. privacy van de bewoners. Mocht er eentje komen van de organisatie waar ik alleen op sta... misschien dan ;-)