5 oktober 2009

Herfst en kinderkleding pimpen

We hebben een gezellig, ontspannen weekend achter de rug. Zaterdag mooi wat kunnen naaien en een bestelling opgestuurd. Hierna wat kleding 'gepimpt' voor de kinderen.

Voor één van de jongens aan de slag geweest met strijkvelours. Ik had dit laatst bij MiekKs gezien en heb het hier gekocht. Ik ben van plan het te gebruiken voor een bestelling, maar wilde het eerst even proberen op een shirtje van onszelf. Je weet maar nooit hoe zoiets uitpakt en dan is het jammer als je andermans shirtje verprutst... Het ging erg makkelijk en ziet er leuk uit. 'k Ga het zeker vaker gebruiken.

En voor dochter een rokhanger gemaakt. We zagen in een kledingzaak aan allerlei rokjes en broeken een hangertje, ze vond dit erg leuk. Thuis de kralen- en lintendoos opgezocht en aan de slag gegaan. Ze is er helemaal blij mee.

Het rokje en nog wat andere kleren had ik laatst gekocht bij een tweedehands winkeltje. Da's een stuk aangenamer winkelen dan zo'n party :-) Leuk om zoveel reacties te krijgen, 'k ben dus niet de enige die zich zo voelt gelukkig... En de tips houd ik in mijn achterhoofd.

Gistermiddag hebben we een bos met zandverstuiving in de buurt opgezocht, lekker uitwaaien en genieten van dit mooie jaargetijde.



We kwamen met een hele tas vol dennenappels, schors, beukennootjes en takjes thuis. Morgen nog kleine appeltjes en kastanjes zoeken. Eens kijken of het lukt om er een gezellig 'iets' in herfstsfeer mee te maken voor op tafel.

6 opmerkingen:

Franca zei

Wat een heerlijk stukje.
Het " eenvoudige" geluk spat eraf!
Kleding pimpen is zo leuk. Met weinig geld leuke resultaten, het rokhangertje is super, het strijkvelours ken ik niet. Zal even bij MiekKs kijken.
groetjes, Franca.

Karien zei

Ja, leuk van iets gewoons iets bijzonders maken. En er dan anderen mee aansteken.

Alies zei

Leuke dingen weer hoor!
Heb je de applicatie van strijkvelours geknipt of gesneden? Ziet er namelijk erg mooi uit! En de kralen en lintjes...Ook een leuk idee, die onthoud ik voor mijn dochter :-)
Groetjes Alies

sillie zei

hmm jah kleding voor dochters is makkelijker /leuker op te pimpen dan voor de zonen vind ik zelf :-) t ziet er leuk uit.

ByMiekK &Sew zei

Leuk geworden dat t-shirt! En die rokhanger is ook geweldig!

Jente zei

@ Alies, ik heb een plaatje nagetekend en toen uitgeknipt met een scherpe schaar. En hier en daar met een mesje gesneden om het mooi te krijgen.