5 september 2009

Creatief hergebruik

Bij de kringloop vanochtend een paar leuke vondsten gedaan, een flinke zak knopen op de kop getikt voor een euro. Ik zag er een paar leuke tussen die ik voor tassen kan gebruiken...



of om een bloem-broche mee te maken,
als ogen voor een knuffeltje,
om een t-shirt mee te pimpen,
om gewoon naar te kijken,
of...

Ideetjes genoeg, het borrelt aan alle kanten en ik ben met vanalles begonnen.

Zo ligt op zolder het volgende projekt al klaar: een schoudertas maken van een oude deken. Best jammer om zo'n goede deken te verknippen, maar aan de andere kant... hij ligt al jaren achter de schotten te verstoffen. Als tas heb ik er veel plezier van en spaar ik bovendien heel wat geld uit, ik moet hoognodig een andere tas hebben.










En naast me ligt het begin van een sjaal. Toen ik vorige week al mijn creaspullen op mijn 'werkplek' legde vond ik twee bollen mooie wol terug. Dochter kon wel een nieuwe sjaal gebruiken, dus ik ben maar begonnen met haken. Niet dat ik veel verstand heb van haken trouwens :-) Ach, het is ontspannend om zo bezig te zijn en als ik er een paar gehaakte bloemen opmaak ziet het er vast leuk uit.

In de winkels zie ik trouwens overal gehaakte of gebreide spulletjes, volgens mij helemaal 'in' deze winter. Hierna ga ik dus gelijk maar verder met een sjaal voor mezelf, dat fleurt m'n winterjas helemaal weer op. Kan die mooi nog een jaartje mee zonder dat 't al te veel opvalt ;-)

5 opmerkingen:

Christel zei

Leuke plannen allemaal. Ik heb hier nog verschillende dekens liggen. Was van plan er een lappendeken van te maken (oud idee, maar voor mij nieuw). Kreeg vandaag kleren van een vriendin voor onze dochter. Zit een gehaakte poncho bij, dus ik kan bijna niet wachten om iets soortgelijks voor mezelf te gaan haken.

Monique zei

Zeg, je háákt tenminste! Zo ver lukt het mij niet hoor! Ben benieuwd hoe je tas gaat worden, maar dat laat je wel zien hé?

atelierlemlem zei

Heerlijk, zo'n knopendoos! Wat kun je soms boffen he?! Ik vind je haaksel heel leuk hoor, lekker kleurtje ook, past echt bij de winter. Ik ben heel benieuwd hoe de tas gaat worden..
Groetjes van mama Lieveheersbeestje.

Purperpolletje zei

Ik krijg er ook de kriebels van! Ik wil al heeeeel lang een sjaal van allemaal gehaakte bloemetjes in verschillende felle kleurtjes. Kan alleen niet haken.
Maar dat valt vast te leren...
Eerst nog 'even' een trui voor Grote Pol afbreien. Mmmm. Pen 2 1/2 en een Noors inbreipatroon. Dat schiet dus niet erg op. Maar ik ga nu aan de slag!

Trouwens, leuk dat je me linkte. Misschien moet ik ook maar eens zo'n lijstje maken.

Veel brei-, haak- en knoopplezier!

ByMiekK &Sew zei

Leuk, al die knopen! En die sjaal gaat vast heel mooi worden, ziet er tot nu toe goed uit!