17 augustus 2009

Vroeg opstaan en mini-baantje

Een wekker die erg vroeg ging, er nog uit moeten ook, bekers achteruit het keukenkastje opdiepen, rugzakken uitgraven uit de kelderkast, kwebbelende kinderen die alle treuzelprotocollen in de strijd gooien maar dan toch enthousiast het plein op rennen... de eerste schooldag!

Ze hoefden niet direct vol aan de bak, alle verhalen kwamen los, stoeien met vriendjes, giebelen met vriendinnetjes... Aandacht was er voor 'hoe voorkomen we een grootscheepse uitbraak van de Mexicaanse griep op school', inclusief een handwas-, hoest- en niesinstructie. Het klinkt gek zo midden in de zomer, om je dan met griep bezig te houden, maar toch ook fijn dat er zorgvuldig over nagedacht wordt.

En toen rust in huis! Ik kon lekker aan de slag gaan met mijn ini-mini-deeltijd-baantje. Van verschillende kanten kreeg ik de vraag of ik iets op bestelling wilde naaien. Leek me erg leuk! Vandaag aan de slag gegaan met naamshirts voor twee bijna-baby-af jongetjes. Mijn eerste opdrachtje is klaar!













Gelijk een kraamkadootje gemaakt voor de kersverse baby van een vriendin...


Op naar het volgende naaiprojektje.

4 opmerkingen:

Christel zei

Wat gaaf, je eerste opdrachten. Gefeliciteerd. Ziet er leuk uit hoor. Het treuzelen herken ik. Ondanks het feit dat iedereen vroeg uit bed was, scheelde het niet veel of we waren te laat vanmorgen.

Karien zei

He, wat leuk! Succes met je bedrijf! :-)
Hier nog een week vakantie, maar mijn vertaalopdrachten komen er gewoon tussendoor, vakantie of niet. Prettig om thuis te kunnen zijn en ook nog af en toe wat tussendoor bij te verdienen!

hartelijk zei

Leuk zeg, wie weet bestel ik in de toekomst ook wat bij je, ziet er zo leukuit!!

Succes met het schoolleven weer!

groetjes Adriana

ByMiekK &Sew zei

Wat goed, je eerste opdrachten! En ze zijn heel mooi geworden hoor, op naar nog meer opdrachten!