13 mei 2009

Opschudding in de buurt

Gisteren is in het huis naast ons oude huis een flinke wietplantage opgeruimd. De hele buurt was uitgelopen en een buurman belde mijn man op om het hem te vertellen 'Moet je nu eens horen...!'. Hij werkt gelukkig vlakbij en was er met een paar minuten om polshoogte te nemen. Wat een toestand: de straat vol buurtbewoners, een serie agenten, een flinke aanhangwagen, een fotograaf, een hoogzwangere mede-kweekster die was achtergelaten terwijl haar vriend meemoest naar het politiebureau. En anders is het zo'n rustig buurtje!

Het werd flink bellen voor mijn man. De hoofdaansluiting van de twee huizen zit in ons oude huis en de energiemaatschappij moest daar de zekeringen controleren. Wij kunnen het huis niet meer in omdat onze huurders de sleutels hebben. De huurder gebeld of hij wilde komen, zodat die mensen het huis in konden. Bij controle bleek dat de zekeringen waren vervangen door een zwaardere versie. Ze hadden onze huurders om het tuintje geleid door net te doen alsof er een zekering was doorgeslagen omdat ze 'per ongeluk' alle apparaten tegelijk hadden aangezet! En of ze daarom even in iemand van een 'energiemaatschappij' in de kelder van ons huis mochten laten werken. Wat een brutaliteit om zo'n actie uit te voeren.

Daarna de oude buurman gebeld: die plantage was door de huurders van zijn huis aangelegd (we hebben een jaar geleden beiden ons huis in dezelfde periode te koop gezet en beiden nog niet verkocht). Hij baalde er flink van en dat kan ik me goed indenken. Denk je dat je je huis verhuurd aan nette mensen en dan wordt de garage verbouwd tot wietplantage! Dat mensen zoiets bedenken in het huis van ander, ik kan er niet bij, ik zou zo boos worden. Hij had gelukkig een clausule in het contract staan dat hij ze er in dit soort gevallen per direct uit kan zetten.

Ik ben blij dat die troep is weggehaald, zaterdag komen er namelijk kijkers (eindelijk weer!!) en het is niet echt een lokkertje als het in de tuin stinkt naar wiet. We hebben de makelaar vandaag nog ingelicht, zodat hij bij lastige vragen kan zeggen dat de huidige buren binnenkort vertrekken. En nu maar hopen dat de kijkers enthousiast zijn!

4 opmerkingen:

Zeeuwse Mama zei

He wat vervelend zeg, woonde jij bij Teuni van 'Eenvoudig leven' in de buurt ofzo, want daar las ik ook al zoiets ;-)

Hopelijk is inderdaad alles snel weg, want het is leuk dat jullie weer kijkers hebben, hopelijk worden het kopers ;-)

Karien zei

He Jente, Wat een leuk blog heb je, ik heb hem toegevoegd aan mijn favorieten. Bij heel veel berichtjes van je kriebelt het bij mij om een reactie te zetten, maar wat ik nu in elk geval wil melden, is over je allergie. Zelf heb ik namelijk ontzettend veel baat gehad bij bioresonantie, een onbekende alternatieve therapie, gebaseerd op het behandelen van de (meetbare) frequenties. Ik ben zo goed als genezen van mijn hooikoorts, en van mijn allergieën voor allerlei diersoorten. Wordt alleen helaas niet vergoed...

Monique zei

Jeempie... Het zal je toch in je eigen huis zijn gebeurt.. Moet/wil/kan je toch niet aan dénken?

Jente zei

@ Hadasse: gewoon toeval, we wonen heel wat km verder richting het noorden :-)

@ Karien, leuk dat je hier terecht bent gekomen. Ik heb er wel eens vaker over gehoord, een vriend had er ook veel baat bij. Maar ik ben soms wat huiverig richting alternatieve therapieën. Ga het toch verder uitzoeken, want als het helpt scheelt dat enorm.

@ Monique gelukkig hebben wij supernette huurders en hoeven we ons niet bezorgd te maken :-)