3 maart 2009

Spruitjestaart

Omdat we van 5 diepvrieslades het nu (tijdelijk) met drie lades moeten doen en omdat we van een kelder naar een trapkast over zijn gegaan heb ik besloten deze week eens flink uit de voorraad te eten. Met name de vriezer zit overvol, dus ik ging hier eerst maar eens kijken. Ik vond een zakje geblancheerde spruitjes, wat prei en gehakt dus stond er spruitjestaart op ons menu. Taart klinkt lekker, spruitjes niet voor iedereen misschien ;-). Ik moet zeggen, sinds we de spruitjes in de taart verwerken eten we deze voordelige wintergroente regelmatig.

Ik kon het bladerdeeg niet vinden dus heb het bakblik met brood bekleed. Tevens een minder vet alternatief (maar wat niet bij alle soorten hartige taart even lekker smaakt, vind ik). Een laag met gehakt met kruiden, prei en stukjes wortel er boven op. Een laag spruitjes erop, ei-roommengsel er over gieten en tot slot wat kaas erover. Zo'n 30 minuten in de oven op 220 graden en aan tafel!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Jente, Al een beetje bekomen van de verhuizing?
Wij zijn 3x verhuist en ik moest er toch wel een poosje over doen elke keer om mijn eigen plekje te vinden, behalve de laatste keer toen zijn we verhuist naar mijn ouderlijk huis, toen had ik het idee dat ik thuiskwam.
O ja, die stoffenspektakel is hier in de buurt ook volgende week, ik weet niet of ik ga, ik bezwijk elke keer weer voor allerlei verleidingen en de minst leuke creaties komen van stof die ik daar gekocht heb omdat het nogal eens inpulsaankopen zijn.
Groetjes en een fijne dag (het is weer heerlijk zonnig weer),Yvonne.

Jente zei

Hoi Yvonne,
Ja hoor, ik ben aardig bekomen van de verhuizing en ook van de griep... zolangzamerhand begin ik echt weer energie te krijgen om dingen aan te pakken. Da's wel prettig natuurlijk, want er is genoeg te doen :-) Gelukkig is beneden alles al aardig zoals we het willen hebben en voelen we ons hier thuis, in ons huis maar ook in deze omgeving.

Het lijkt me bijzonder om terug te verhuizen naar je ouderlijk huis, om er thuis te komen maar dan met je eigen gezin.
Jente