23 februari 2009

Verhuizing en verjaardag

De kop is eraf, de eerste dagen in ons nieuwe huis zitten er op. De eerste verjaardag is hier inmiddels gevierd, onze jongste werd 3 jaar afgelopen weekend. Een super-planning :-), maar we vonden het sneu om het een week uit te stellen dat hij z'n feestje kreeg. Daarvoor snapt hij het net te goed allemaal. Het was erg gezellig en hij is heel erg verwend met leuke kadootjes en ondanks dat hij wat ziekig was heeft hij het erg leuk gevonden. Tweede belangrijke mijlpijl is dat de eerste schooldag achter de rug is. Dochter heeft spijkers met koppen geslagen en gelijk wat afgesproken met een klasgenootje en gepolst wie er op turnen zitten. Dit wil ze zelf graag en er blijken een stuk of vier meisjes uit haar klas op turnen te zitten. Donderdag wil ze gelijk gaan kijken.

Maar voordat we deze mijlpalen konden halen moest er eerst verhuisd worden... wat een klus. Ik dacht dat ik al best veel had ingepakt, dat we al heel wat hadden meegenomen de afgelopen weken, maar we hadden veel meer spullen (efficiënt) opgeborgen in kasten, zolder en kelder dan we dachten. Ik dacht dat ik redelijk koelbloedig en nuchter was, alles onder controle. Maar als je dan niet al te fit bent, als manlief al dagen rondloopt met een keelonsteking en koorts (ja, echt...het zit wat dit betreft niet zo mee) en als iedereen om je heenloopt: waar moet dit heen? moet dat ook mee? kan ik dit doen? Pfff, dan loopt zelfs mijn hoofd even om. Maar gelukkig had ik 's avonds alles weer onder controle, kon ik weer helder nadenken en heb ik lekker uit lopen pakken. Een lieve vriendin kwam me nog helpen met praktische dingen (dank je I.), zwager heeft de stereo en de computer aangesloten. Dankzij de dommel van kpn konden we dezelfde avond alweer intermeppen, uh.. internetten. Er staan hier en daar nog dozen in de leefruimtes, maar het is alweer gezellig in huis. De zolder is no-go-area voorlopig ;-), maar dat komt vast allemaal goed.

We zijn verhuisd en de start is ons ontzettend meegevallen, we kregen zelfs een bloemetje van een buurvrouw. Onze dochters hebben vorige week bijna iedere dag samen gespeeld. In de kerk kwamen we haar ook tegen, gelijk wat te babbelen na de dienst. Dat vond ik wel leuk, want dat is iets wat wennen zal zijn, dat je werkelijk overal waar je komt voorlopig niemand kent: op school, in de winkel, in de kerk, de bieb, waar dan ook. Dat heeft de tijd nodig en zal ook vast goedkomen.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat fijn dat je al snel op orde bent. Ik denk dateen kerkgemeenschap het contact in de buurt kan versnellen. Wat lief trouwens dat je een bloemetje kreeg van de buuf. Gr. Lege zakken vrouw

Anoniem zei

Petje af Jente!
Niet helemaal lekker en toch s'avonds al weer de zaak onder controle hebben. Wauw!!
En nou aan het genieten en het wennen.
groetjes Franca.

Zeeuwse Mama zei

Wat super dat het zo goed gaat, is inderdaad een hectische periode geweest als ik het zo lees, maar jullie hebben het toch samen allemaal voor elkaar gekregen!
Fijn dat je ook al wat contacten hebt gelegd, en je dochter laat er inderdaad geen gras over groeien ;-)

lfs!

Freekje -Buitenleven in de Binnenstad- zei

He, heerlijk het andere huis kan je loslaten. En nu lekker wennen, alles een plekje geven e'n ff rustig aan. Knap hoor, dat je toch alles weer onder controle krijgt als het zo tegen zit. (bij ons is dat de taak van mijn man :) )

Ik lees zo tussen de regels door dat jouw dochter behoorlijk zelfverzekerd is! Dat is vaak een weerspiegeling van de geborgenheid thuis. En of je nu een ander huis hebt of niet, die geborgenheid is bij jullie als papa en mama.
Laat dat een bemoediging zijn als je even twijfeld in deze drukke periode ;)

Lieve groet, Freekje

Anoniem zei

Dat komt allemaal wel goed, in jullie nieuwe huisje. Straks wordt het weer wat rustiger, in jouw hoofd en man's keel. Neem een voorbeeld aan je dochter. Gewoon doen!

PS zo'n ding van kpn heet een dongel :)

Jente zei

Te snel een berichtje getypt... Ri, dat ik dat niet gezien heb!

En verder bedankt voor al jullie lieve en leuke reacties, het doet me echt goed! Inmiddels zijn we al mooi weer een heel aantal dozen, lampen en rolgordijnen verder, zo wordt het snel 'thuis'.