10 februari 2009

Goudsbloemenolie

Misschien weten jullie het nog, het lijstje met bespaarbloopers? De Calendula (goudsbloemen) huidolie die een uur in de wind stonk?
Ik kreeg de tip van iemand om het met druivenpitolie te proberen. Toen ik die bij de Jumbo in de schappen zag staan heb ik het erop gewaagd: olie en goudsbloemen in een steriele pot gedaan, ca. 6 weken laten staan op een lichte, zonnige plek en af en toe de pot even omgedraaid.













Deze keer is het project gelukt! Het ruikt (lekker) naar goudsbloemenolie en trekt goed in. Kan ik er weer even tegen! En om mezelf even lekker rijk te rekenen: een flesje Weleda Calendula-olie kost ca. 9,25 en Jentes Goudsbloemenolie ongeveer 2,50. Nou, dan mag ik mezelf wel trakteren op een lekkere zak drop ;-) die vliegen er doorheen in deze drukke tijden....

Dit voorjaar ga ik zelf goudsbloemen zaaien, kan ik mijn eigen oogst gebruiken voor mijn handzalf en olie. Dat lijkt me extra leuk!

1 opmerking:

atelierlemlem zei

Dat is een super goed smeerseltje Jente! Ik heb hier ook een calendula zalfje en als je het leest is het eigenlijk gewoon vaseline met goudsbloem...kunnen wij nu dus ook, dank je voor de tip! Ik ben ook van plan om goudsbloemen in de tuin te zetten..