5 januari 2009

Bellen, bellen...

Het gewone leven is weer begonnen, kinderen weer naar school en peuterspeelzaal, man weer naar het werk. Heel gezellig als iedereen vrij is, heerlijk om niets te hoeven. We hebben al met al een leuke, ontspannen vakantie gehad. Maar als het dan weer maandag is en iedereen zit weer op z'n normale plek... dat is toch ook wel weer lekker. Is het huis weer voor mezelf overdag.

Toen iedereen weg was heb ik maar eens de tijd genomen om allerlei bedrijven te bellen: energiemaatschappij, waterbedrijf, telefoon-/internetaanbieder. Tjonge, hier kun je je tijd ook wel aan kwijt :-) Maar het was natuurlijk ook de eerste maandag na de vakantie, niet het handigste moment om te bellen, al was het voor mij wel het rustigste. Onze internetaanbieder heb ik nog steeds niet te pakken gekregen, steeds in gesprek. Reden temeer om het abonnement daar stop te zetten, we waren nog al niet meer zo tevreden na een grote fusie.

Verder heb ik ons aangemeld bij de nieuwe energiemaatschappij. We gaan toch maar voor enkeltarief voorlopig, want we moeten zoals het nu lijkt erg veel moeite gaan doen voordat het uit kan. Alleen het wassen en strijken en eventueel stofzuigen kan ik in het weekend of 's nachts (de wasmachine natuurlijk :-)...) plannen. Omdat ik die dingen op zondag vrijwel nooit doe wordt het op zaterdag erg haasten om alles klaar te krijgen. Als we een vaatwasser en keukenboiler hebben stappen we misschien wel over. Dan kunnen we meer apparaten die energie vreten 's nachts aan het werk zetten en kan het makkelijker uit. Tot slot nog een paar kleine vrachtwagens uitgezocht, vanavond gaan we er eentje reserveren. Kunnen we onszelf verhuizen, want zelf doen is toch vaak de grootste besparing.

Verder niet zoveel bijzonders gedaan, wat inpakken, opruimen en schoonmaken. En natuurlijk een rondje met de slee gereden met de jongste. Wat was het mooi buiten met die sneeuw. De was heb ik maar op zolder opgehangen vandaag ;-)




2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Jente,

Ik kan best een beetje begrijpen dat je voor enkeltarief hebt gekozen.
Ik ervaar ook soms gewoon een beetje een druk om te proberen zoveel mogelijk in het weekend en 's-avonds te wassen. Tot voor een maand terug deed ik op zaterdag dan ook nog de bedden maar daar ben ik mee gestopt, zeker in de winter hing de hele bijkeuken vol was en hard drogen deed het ook niet want wij stoken de houtkachel bijna altijd in het weekend.
Maar opzeggen is ook weer geen optie want onze energiemaatschappij verzekerde me ervan dat wij er in onze situatie zuiniger mee uitkomen, tja, dat willen we natuurlijk wel.
Maar ik was de dekbedden gewoon weer op dinsdag overdag en ik heb elke nacht toch sowieso een was en de vaatwasser gaat aan als we naar bed gaan.Verder kan (en wil) ik me niet in allerlei bochten gaan wringen om toch van die stroom gebruik te maken.
Gr. Yvonne.

Anoniem zei

Wat een mooi plaatje heb je gemaakt. Het was er dan ook prachtig weer voor!

En lekker hé? Om op deze manier er voor te kunnen zorgen dat je van een paar nare bedrijven af kunt komen.

Succes met verder regelen!