17 januari 2009

Gezellige doe-het-zelf maaltijd

Gisteren had ik helemaal geen zin om te koken en wilde poffertjes halen. We hebben twee pakken nodig en dat kost best veel als je snel berekent hoeveel het kost om zelf zoiets te bakken. Dat deed ik op dat moment... en ik besloot om zelf maar pannenkoeken te gaan bakken in het kader van onze bezuinigingen... Dan maar geen poffertjes en zonder zin kun je ook wel pannenkoeken bakken.

Thuis gekomen zag ik nog een bakje rijst in de koelkast staan en wat groenten en woksaus. Idee! Als we dat nou eens allemaal in aparte bakjes op tafel zetten, pannenkoekenbeslag, rozijnen en plakjes appel erbij. En nog die twee frikandellen uit de vriezer en wat ander vlees, dan kunnen we gezellig gaan gourmetten! Dus ik gooide in de groep "Hebben jullie zin om te gourmetten?" Luid gejuich, iedereen blij en enthousiast. Samen alles klaargemaakt, dat vind ik vaak al gezellig. Dochter was druk bezig om champignons in kleine plakjes te hakken/snijden, de jongens die voorbeeldig hun speelgoed opruimden.
Tijdens het gourmetten maakten we ook nog tosti's, gewoon volkorenbrood diagonaal doorgesneden voor een leuk effect en een plakje kaas erop. De oudste twee waren zo lekker bezig om voor zichzelf te kokkerellen en ook voor mijn man, die later thuis kwam uit zijn werk. Vuurrode wangen, stralende ogen, prachtig om te zien. Hij kon het niet af-eten :-) Daarna hebben we samen nog een spelletje gedaan. Hoe eenvoudig (en low-budget) kun je toch een bijzondere maaltijd maken met elkaar!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dit klinkt supergezellig!
groetjes, Franca.

atelierlemlem zei

Dat is nog leuker dan het 'van te voren weten'!
Ik heb een verrassinkje voor jou op mijn blog, kijk maar even...