19 december 2008

De lappenmand

Had ik me voorgenomen om eens lekker aan de slag te gaan met mijn goed gevulde lappenmand, kreeg ik ineens te maken met een hele andere lappenmand... Onze jongste kreeg buikgriep en hij is nog steeds niet lekker. Hij is heel stilletjes en rustig, zo kennen we hem niet :-) Hij doucht nu twee tot driemaal daags en moeders mag flink wassen. Alles moet op zolder drogen en onze washekje-boven-het-trapgat-constructie begaf het ook nog ineens, onhandig moment. De verwarming maar aangezet zodat de boel toch kon drogen en gisteravond heb ik me door een hele grote berg heen gewerkt. Het was er nog niet van gekomen deze week en dan groeit de stapel gestaag, de kaboutertjes waren in geen velden of wegen te bekennen...

Zo vlak voor de kerstvakantie waren er allemaal natuurlijk extra dingen te doen. Woensdagavond kerstviering van school. Het begon al heel mooi toen alle kleuters in het (bijna) donker binnenkwamen met een ster & lampje in hun handen. Ze zongen een prachtig, oud lied, heel ontroerend eigenlijk. Later speelde dochter in een toneelstuk. Het kerstverhaal werd door juf voorgelezen en de kinderen speelden ondertussen hun rol, mooi om te zien. Voor de tijd en na afloop straalden ze aan alle kanten (bij wijze van uitzondering een keer een groepsfoto met dochter erop).

Donderdag kerstbuffet van de peuterspeelzaal, ondanks dat ie niet helemaal lekker was wilde hij er wel naartoe. Jammergenoeg eindigde het etentje met een pips snoetje: mama, moet overgeven... . sneu hoor. Mijn man had ondertussen kerstbuffet van zijn werk en kwam later die avond met zijn kerstpakket thuis. Nieuwsgierig de doos opengemaakt en we hadden veel plezier in de kadootjes die we gekregen hadden.
De buikgriep maakte de planning aan de andere kant ook wat rustiger. Een kraambezoekje en een bezoekje aan een ziek familielid heb ik maar afgezegd, die zitten niet op een virusje te wachten. Een klein kraamkadootje heb ik opgestuurd, want die wilde ik voor kerst geven. Ik weet, ik val wel wat in herhaling ;-) maar ze zijn zo lekker snel klaar.


Vanmiddag met onze andere zoon naar de chiropractor geweest. Af en toe moet hij een 'onderhoudsbeurtje' hebben. Als baby heeft hij veel last van zijn nekje gehad en dit komt in de loop van de tijd terug. Hij kon heel rustig worden of juist heel druk. Nou... dat hebben we geweten ;-) Om hem even te laten uitrazen hebben we samen wat kerstkaarten op de post gedaan en zijn we even langs de bouwmarkt gelopen. Die is bij ons om de hoek en ik zag er erg leuke dingen staan met nog leukere stickers erop: 50% korting. Er staat nu een witte houten bank bij onze eettafel, ruimte genoeg voor de kinderen, vriendjes en vriendinnetjes. En boven in de kast staat vast een mooie boerderij van Eichhorn voor de verjaardag van de jongste. Samen voor 47 euro, dat is nou eens leuk boodschappen doen.

En nu, lekker op de bank met een wijntje in de nieuwe chique wijnglazen uit het kerstpakket, samen genieten van het begin van de vakantie.

1 opmerking:

Anoniem zei

Een beetje laat misschien, maar geniet maar lekker van je nieuwe aanwinst(en). Hoop dat het wijntje je gesmaakt heeft! ;-)