2 december 2008

Balansdagen

De afgelopen maand is een dure maand geworden. Daarom heb ik besloten de komende week een paar 'balansdagen' in te lassen. Niet voor de lijn, maar voor de knip. Dat wordt dus wat vaker de kelder in om uit de voorraad te pakken, de vriezer leegeten en voordelig koken en beter letten op aanbiedingen.

De balansdagen werken goed tot nu toe. We komen er zelfs wat van aan ;-). Op de markt liep een verwenpiet rond. Hij tracteerde m'n jongste zoontje op een enorme zak snoep en moeders kreeg ook nog een handje pepernoten toegestopt. Zaterdag had dochter ook al zo'n enorme zak gekregen, de snoeppotten zitten helemaal vol! Onze kinderen hebben alledrie een eigen snoeppot waar tractaties van school of lekkers van opa en oma in gaan. Zo eten ze niet alles in één keer op en hoeven ze ook niet bang te zijn dat een ander hun snoep opeet. Want dat kan nogal gevoelig liggen, de één wil het lekkerste gelijk opeten en de ander bewaard het lekkerste juist voor het laatst.

Onderweg tussen school, huis en markt kreeg ik al kletsend met een kennis nog een flinke stapel verhuisdozen toegezegd. Die zouden ze bijna naar de stort brengen, maar wij hadden er misschien nog wat aan? Nou, zeker! Een heel huis inpakken... daar hebben we wel wat dozen voor nodig...

Een ander onverwacht extraatje kreeg ik bij de ANWB toen ik een sinterklaaskadootje voor mijn man kocht. Voor leden lagen stapels gratis scheurkalenders met duurzame tips klaar. Duurzaam leven, dat is wel mijn ding en we hadden trouwens ook nog geen kalender gekocht. Mooi meegenomen dus: hij gaat de zak van sint in, net als de agenda die ik bij de decemberzegels kreeg.

Geen opmerkingen: