13 november 2008

Aanstormend talent

We hadden gisteren een creatief dagje bij ons thuis. Terwijl ik bezig was een rokje voor dochter te naaien (en vooral bezig was mijn hoofd te breken over hoe ik de boord er zo netjes mogelijk aan kon gaan zetten), was dochter met een vriendinnetje in de weer met schmink. Ze zijn wel een uur bezig geweest om zichzelf en elkaar om te toveren in een vlinder, een bloem, een clown. Ik had op een klein tafeltje een spiegel neergezet, zodat ze de vorderingen goed in de gaten konden houden. Ze waren muisstil aan het spelen op wat gegiebel en gelach na, gezellig.

Boven mijn hoofd was iemand anders creatief... onze jongste, waarvan ik dacht dat hij lekker lag te slapen, was ook aan de slag gegaan. In een mum van tijd heeft hij de kamer van dochter een ware metamorfose gegeven. Kunstenaar in dop. Zeer expressionistisch.

Moeder, die liever had gehad dat hij zijn kunsten had bewaard voor een mooi groot vel papier, heeft zoonlief alsnog in bed gestopt (en hij kreeg geen koekjes of snoepjes meer die dag, dat vond 'ie nog het ergst). En ging vervolgens in de weer met een emmer sop om de ramen, de vensterbank, de deur, de boekenplank, de lamp weer van stift te ontdoen. Het kussensloop, het hoeslaken konden in de was en de muur.... ik ben bang dat wij nu ook nog creatief moeten doen, met roller en muurverf...

Geen opmerkingen: